"Je Sais", a Dit Carl Gustav Jung...

... à Un Journaliste Venu Lui Poser La Question :
"Croyez-Vous En Dieu?"...

Moi Aussi, J'y Crois...
Dur Comme Fer...

En Voici La Preuve :


N'Est-Ce Pas Merveilleux??? Il En Existe des Milliards De Voies Lactées Ou De Galaxies, Comme Celles-Ci... Je Viens Lire Et Ecrire, Concernant Carl Gustav Jung Qui, De Mon Avis... N'Est Pas Assez Etudié Dans Les "Universités", Du Peu Que J'En Sais... Lui a Tout Découvert... L'Anima, L'Ombre, L'Inconscient Collectif... Nous y Reviendrons, En Ce Livre "Psychologie De L'Inconscient".

Page 119... "A Ce Stade Plus Avancé Du Traitement, Donc, Au Cours Duquel Se Trouvent Reproduites Ces Imaginations Qui Ne Reposent Plus Sur des Réminiscences Personnelles... Il S'Agit de Manifestations Qui Émanent De Couches Plus Profondes De L'Inconscient, Couches Où Sommeillent Les Images Originelles, Apanage De L'Humain En Toute Généralité. J'Ai Appelé Ces Images Ou Leurs Thèmes Des Archétypes. (Quelquefois, On Les Désigne Aussi Sous Le Nom de "Dominantes")...

La Découverte De Ces Images Archétypiques Représente Un Nouveau Progrès De Nos Conceptions : Elle Conduit à Distinguer Deux Couches Dans L'Inconscient, Un Inconscient Personnel Et Un Inconscient Impersonnel Ou Supra-Individuel (3). Nous Désignons Aussi Ce Dernier Sous Le Nom D'Inconscient Collectif, Précisément Parce Qu'Il Est Détaché Des Sphères Personnelles, Existant En Marges De Celles-Ci, Qu'Il Possède Un Caractère Tout à Fait Général Et Que Ses Contenus Peuvent Se Rencontrer Chez Tous Les Êtres, Ce Qui Naturellement, N'Est Pas Le Cas Pour Les Matériaux Individuels. L'Inconscient Personnel, Lui, Contient Les Souvenirs Oubliés, Comme Mon Enfance...  Les Souvenirs Refoulés (C'Est-à-Dire Intentionnellement Oubliés... Comme Mon Enfance....) De Représentations Pénibles, Les Sensations Subliminales, Perceptions Sensorielles Dont L'Intensité N'Etait Pas Suffisante Pour Franchir Le Seuil Et Pénétrer Dans La Conscience, Et Enfin Des Contenus Qui Ne Sont Pas Assez Mûrs Pour Pénétrer Dans Le Conscient.

L'Inconscient Personnel Correspond En Grande Partie à Cette Figure Qui Apparaît Souvent Dans Les Rêves, Et Que J'Ai Appelée "L'Ombre" (4).

Les Images Originelles Constituent Les Formes Représentatives Les  Plus Générales Et Les Plus Reculées Dont Dispose L'Humanité. Elles Sont Tout Autant Sentiment Que Pensée; Elles Ont Même Quelque Chose Comme Une Vie Propre, Indépendante Et Autonome; Elles Sont En Cela Un Peu Analogues à Des Âmes Parcellaires; Nous Pouvons Facilement Le Constater Dans Tous Les Systèmes Philosophiques Et Gnostiques Qui Se Fondent Sur La Perception De L'Inconscient Comme Source De Connaissance. La Représentation D'Anges, D'Archanges, Celle Des "Trônes Et Des Dominations", Chez Saint-Paul, Celle Des Archontes Chez Les Gnostiques, Celle De La Hiérarchie Céleste De Denys L'Aréopagite... Tout Cela Provient De L'Autonomie Relative Des Archétypes.

Avec Ces Notions, Nous Avons Trouvé L'Objet Que Choisit La Libido, Après Qu'Elle a Été Délivrée De La Forme Personnelle Et Infantile Du Transfert : Elle Suit Sa Pente Et Plonge Au Plus Profond De L'Inconscient Où Elle Anime Ce Qui y Dormait Depuis Les Temps Les Plus Anciens. Elle a Ainsi Découvert Le Trésor Enfoui, Dans Lequel L'Humanité a Puisé Depuis Toujours, D'Où Elle a Tiré Ses Dieux Et Ses Démons Et Toutes Ces Pensées Qui Sont D'Une Force Et D'Une Puissance Supérieures... Et Sans Lesquelles, L'Homme Cesse D'Être Un Homme.

(3) : L'Inconscient Collectif Conbstitue Le Psychique Objectif, Alors Que L'Inconscient Personnel Représente Le Psychisme Dans Ce Qu'Il a de Subjectif.

(4) : Sous Le Terme "D'Ombre",  Je Comprends La Partie Négative De La Personnalité, C'Est-à-Dire La Somme Possibles Des Défauts Cachés, Des Fonctions Insuffisamment Développées Et Des Contenus Désavantageux De L'Inconscient Personnel.

... J'Ai Voulu, à Travers Les Mots De Carl Gustav Jung, Prouver Ce Que Je Vis Depuis Bientôt Sept Longues Années... J'Ai Toujours Douté -;) Mais Ai Fini Par Trouver Et Ma Déesse Anima... Et Mon Dieu Tout Puissant, L’Égal De Dieu.... 'Tention, Je Ne Me Ressens Pas Comme Dieu... Je Ne Suis Strictement Rien... Qu'Un Être Humain... Encore Un Peu...  Peut-Être Etait-Ce Mon Ombre?! Peut-Être Pas... Peut-Être Était-Ce Mon Inconscient Personnel... Vous Me Comprenez... Je Le Sais... Ces "choses-là"...

Je Sais Ce Qu'Attend Mon Inconscient(1), Il Attend Que Je Me Remette Au Travail, à L'Apprentissage Pour Que Renaissent Les Temps Anciens, Les Bons Repas De Familles, Les Sapins Multicolores Et Numineux... Avec Le Petit Jésus Le Christ Qui Renaît Chaque Année Au Pied Du Sapin... Tout Ceci POURRAIT ÊTRE MERVEILLEUX... Comme Le Sont Tous Nos Rêves... Demain... J'Ai En Projets De Relire Nos Rêves Grandioses Et Merveilleux... Pour M'En Souvenir, Avant Tout... Parce Que J'Ai En Souvenirs Chacun De Mes Rêves... J'Ai Cette Chance... Du Tout Premier Qui Se Déroulait Sur La Place Du Roi Stanislas, En La Rue Sainte Catherine, Au Tout Dernier... Les Montagnes Russes De Retour Des États-Unis D'Amérique... Tel Est Mon Premier Grand Rêve, Revenu Des U.S.A... God Bless Us...God Bless You... All Together! I Do Believe In One God Who Created Us, Because I'm Dreaming Each Night Of My Life Since I'm 34 Years Old... 33... 34... The History Keeps On Going On'...

Commentaires

Je N'Ai Pas Fini... Je Lis... J'Ecris... Et Cela Me Parle... Infiniment, Comme J'Espère Que Tout Ceci Vous Parle... Merci à Mes Ami(e)s Tchèques De Revenir En Force... Cela Me Touche... Ainsi Qu'Aux Français(es), Aux Américain(e)s... Soyez Ici Remerciées Et Remerciés...
Merci De Ce Tiny +1 à "Intéressant".... Infiniment.... Bisous <3
Merci à Toutes Et Tous... Et Notamment à Mes Ami(e)s Tchèques.... Dékuji Velmi
Anonyme a dit…
- Beneficial, is... a comprehensive look at the psyche and development of O, which inspired other researchers (not the way it has dealt itself) and typology O. Many of its concepts can not be seriously explored; ... himself was skeptical about scientific methods; Only through word associations examined complexes and otherwise sought support for his theory of dreams, myths, legends and folklore..............-O = psyche is active rather than reactive and compact. Everyone can express their uniqueness to the area, sex. instincts its not are the main drivers. puts emphasis on the past, until the phylogenetic dimension, not only from the physical origin of man. But people are influenced both by their past experiences and their aspirations for the future. To achieve p health is necessary to integrate all contradictory forces, in O into a coherent whole,...//Unconscious - collective personal.
- as a criterion of ripeness , he considered, degree of self-realization of man himself - it belongs to fenomenologům and theorists I... mental energy called libido, but without sexual connotations; its energy in general.
Complementary antithesis, to consciousness is unconsciousness; Unconscious contains neuvědomitelné contents, ie. the contents inaccessible to the ego - Ich...//Collective Unconscious:

It psyche, inherited (instincts and archetypes)
common denominator of all people - there are we all alike; supraindividual experience
pos. and neg. experience of human and animal ancestors of man; possible source of wisdom - not as a threat SF
Archetypes (term taken from a Christian scholar Augustine) - after imagine...afterimages;... the original models.............
.//archetypes
each contains the core ideas, behaviors (as each axis of the crystal bears The shape of the crystal)
predisposes us purpos. way to perceive, experience and responsiveness; an inherited tendency to respond emotionally, cognitively and behaviorally at purpos. experiences or impressions
mirrored in dreams and symbols used in art.
eg. the birth and death, the hero, the great mother, a wise old man
- Separate , an independent entity:- persona - the public face; role; It is related a principle of social acceptance and personal independence; allows individuals to retain their individuality while giving in to the purpos. company requirements; Mask the first impression and hide the true nature; It is useful,... but only if they... that do not substitute a conscious decision of the individual, excessive conformism - then it becomes superficial and is separated from his true emotional experiences,......
animus and anima - two modalities and the same. - Woman in males (passivity) and a man in women (assertiveness) - helps us to understand and appreciate the opposite sex and to apply some of his characters in own, behavior the danger is that by applying to the archetype out and prevail - then the woman loses her femininity, her adapted feminine persona
Shadow - animal page; everyone wears coat civilization on an animal that hides in it; The downside own nature, but it also source of vitality, spontaneity and creativity shadow should be accepted as part of nature; a man people, without a shadow of losing its wholeness, durability
existential ,self - self - basic archetype core O; the primary symbol of the mandala (magic circle); mature, self, first in middle age, he wants perseverance and wisdom.........
Anonyme a dit…
//personal unconscious

obtained, dependent on the personal, history... of the individual.
arises from forgotten, suppressed or repressed experiences and thoughts, traumatic experiences and sensory indentations that were not strong enough to be consciously registered.
- manifests in dreams and fantasies.........
//complexes
- in the personal unconscious
- experiences of individuals, who spiraled out control and exist alone in the dark RA. psyche
- created from significant and often traumatic experiences; usually one an experience that will attract other similar and thus the strength of the complex increases> experiences forming clumps,
- Pending issues often relating to relations with important others
Some dominate some control negotiations and determine perception. - -complex be able to - ,person the which invests libido on activities connected with be able to; entity controlled by the mother, father, money, sex ...
- Unresolved - dangerous,resolved - beneficial,... eg. New outlook on life.....Ego is the conscious mind; responsible for an individual's identity and his behavior; as commander of the army - commanded... Samo but offer maximum what a person can achieve - a catalyst for personal growth is the existential self. This includes the conscious and the unconscious,and Therefore, is the personalities whom, already we also ... It is the base, the center, which synthesizes psyche and maintains balance.

Everyone has the opportunity, realize, own "personal vocation" - to free themselves from the herd, to avoid would mass-produced "a normal person"//CGJ
Everyone has the opportunity, realize, own "personal vocation" - to free themselves from the herd, to avoid would mass-produced "a normal person"//CGJ...

I 've Had To Translate Your Texts... This Is What i Do Believe Into... "Everyone Has The Opportunity, Realize "Own Personnal Vocation" To Free Themselves From The Herd..."... Thank You Very Much For Being Back And To Have Found my texts... I'm Looking... Waiting For... A Psychanalist Who Knows Well Carl Gustav Jung... But For The Moment, I'm Reading, As No One Like You Helped me, Talking To me So Deeply, So Truely... So Thanks A Lot, My Dear Not So Much A-no-Nima... Bisous Tout Doux...